پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:28 - 1395/02/22

معاون سازمان صنعت، معدن اصفهان مطرح کرد

شناسایی واحدهای قطعه‌سازی غیرفعال و نیمه‌فعال در اصفهان/صادرات، راهی برای نجات صنعت قطعه‌سازی

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه واحدهای قطعه‌سازی غیرفعال و نیمه‌فعال در سراسر استان شناسایی می‌شوند، گفت: صادرات، راهی برای نجات قطعه‌سازان از دست خودروسازان داخلی است.

کارگرآنلاین: محمد مجیری در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو در اصفهان با اشاره به مشکلات قطعه‌سازان در استان اصفهان اظهار داشت: تولیدات قطعه‌سازان با کیفیت خوبی است و نیروی انسانی استان اصفهان در این بخش از نظر دانش فنی در سطح بالایی قرار دارد اما قطعه‌سازان به دلایل مختلف دارای مشکلات عدیده‌ای هستند.

وی افزود: مشکل جدی در صنعت قطعه‌سازی این است که قطعه‌سازان با چند شرکت خودروسازی داخلی در ارتباط هستند و به نوعی به آن‌ها وابسته‌اند و در صورتی که بازارهای خارجی برای آنان ایجاد شود مشکلات کمتر می‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بیان کرد: خودروسازان داخلی پول خودرو را به صورت نقدی دریافت می‌کنند اما بدهی خود به قطعه‌سازان را به صورت قطره چکانی پرداخت می‌کنند این مشکلی است که قطعه‌سازان با آن رو به رو هستند و راه برطرف شدن این مشکل، صادرات است، البته محصولات خوبی در ایران تولید می‌شود اما باید برای صادرات کیفیت بسیار بالا باشد و این موضوع نیازمند دانش فنی است.

وی گفت: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان تلاش شده است مشکلات موجود قطعه‌سازان بررسی شود و موانع موجود از سر راه آنان برداشته شود، جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید 2 بار در هفته در سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود.

مجیری گفت: در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان اصفهان مقرر شد که واحدهای فعال، نیمه فعال و عیر فعال شناسایی شوند تا بتوان به میزان لازم به آنان کمک کرد و در صورت نیاز تسهیلات مورد نظر را در اختیار آنان قرار داد.

وی ادامه داد: البته ارائه تسهیلات بانکی نباید به گونه‌ای باشد که بار مشکلات را برای واحدهای مشکل‌دار اضافه کند، بلکه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا این واحدها بتوانند خود از وضعیت موجود خارج کنند و زمینه برای رشد واحدها فراهم شود./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین